Οι παραγωγοί των συναυλιών και των θεατρικών παραστάσεων που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν εκεί βρέθηκαν μπροστά σε μια εξαιρετικά δυσάρεστη έκπληξη καθώς έμειναν κυριολεκτικά στον αέρα έχοντας δύο επιλογές: είτε να βρουν άλλο χώρο να στεγάσουν τις εκδηλώσεις τους – πράγμα εξαιρετικά δύσκολο την συγκεκριμένη περίοδο – είτε να ακυρώσουν, χωρίς δική τους υπαιτιότητα, και να υποστούν το κόστος που αυτό συνεπάγεται.
Ένας από αυτούς είναι ο Τάκης Γεωργάς ο οποίος είχε κλείσει, έναντι αμοιβής, τον χώρο όχι για μία αλλά για τρεις διαφορετικές εκδηλώσεις, μεταξύ των οποίων και η πρεμιέρα της παράστασης «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Μποστ, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη με πρωταγωνιστές τους Υρώ Μανέ, Άκη Σακελλαρίου και Σπύρο Μπιμπίλα.

Όπως είπε στο protothema.gr o κ. Γεωργάς ενημερώθηκε για την ακύρωση του Φεστιβάλ το βράδυ της Σαββάτου κι ενώ είχαν ήδη προπωληθεί περισσότερα από 2000 συνολικά εισιτήρια για τις τρεις παραγωγές που επρόκειτο να παρουσιάσει στο Ζάππειο. «Τις επόμενες ώρες επιδοθήκαμε σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να κάνουμε ένα damage control και καταφέραμε τελικά, με πολλές δυσκολίες, να κλείσουμε το Θέατρο Ιλίσια για το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» και το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού για τις συναυλίες του Κώστα Χατζή, και του Αμερικανού πολυοργανίστα της τζαζ J. Lovano, στις ίδιες ημερομηνίες, δηλαδή στις 24 Ιουνίου, στις 28 Ιουνίου και στις 6 Ιουλίου αντίστοιχα» εξηγεί ο ίδιος.
Ανάμεσα στις εκδηλώσεις που επρόκειτο να φιλοξενηθούν στον προαύλιο χώρο του Ζαππείου ήταν ορισμένες που διοργανώνονταν από την Περιφέρεια Αττικής και είχαν ελεύθερη είσοδο, όπως η συναυλία της Ευανθίας Ρεμπούτσικα που πρόκειται να μεταφερθεί επίσης σε άλλο χώρο ο οποίος θα ανακοινωθεί σύντομα, αλλά και αρκετές δημοφιλείς παραγωγές με κανονικό εισιτήριο. Μεταξύ αυτών η πολυαναμενόμενη «Μήδεια» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Nikita Milivojević και πρωταγωνίστρια την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες μας, ήταν sold out.

Όσοι είχαν προμηθευτεί εισιτήρια για κάποια από τις εκδηλώσεις του Ζαππείου θα πρέπει να ανατρέχουν, τις επόμενες ημέρες, στην ηλεκτρονική σελίδα από την οποία είχαν κάνει την αγορά, προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με την ενδεχόμενη μεταφορά της παράστασης σε άλλο χώρο ή την εξαργύρωση τους.
Γιατί ξηλώθηκε το αμφιθέατρο
Τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής που κυκλοφόρησε η είδηση του ξηλώματος του αμφιθεάτρου, το οποίο η Επιτροπή Ολυμπίων και Ζαππείου Κληροδοτήματος που διαχειρίζεται τον χώρο υπό την εποπτεία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, απέδωσε, στην επίσημη ανακοίνωσή της, σε τεχνικούς λόγους, ξεκίνησε ένα δημόσιο γαϊτανάκι απόδοσης ευθυνών.
Το υπουργείο Πολιτισμού το οποίο είναι υπεύθυνο μόνον για τη χρήση του Ζαππείου, όπως αποκάλυψε το protothema.gr, δεν έδωσε την απαιτούμενη έγκριση μέσω του αρμόδιου γνωμοδοτικού του οργάνου, του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων, για να στηθεί το 1000 θέσεων υπαίθριο αμφιθέατρο στον χώρο ανάμεσα στα σκαλιά του Ζαππείου και το σιντριβάνι.

Το Δ.Σ της Επιτροπής πάντως, Πρόεδρος του οποίου είναι από τον Φεβρουάριο ο σκηνοθέτης Λευτέρης Γιοβανίδης, πέρα από την επίσημη, τυπική ανακοίνωση, συνεχίζει να τηρεί σιγήν ιχθύος και να μην εξηγεί γιατί δεν φρόντισαν να εξασφαλίσουν έγκαιρα τις απαραίτητες άδειες και τι μεσολάβησε και αναγκάστηκαν να ξηλώσουν άρον άρον το αμφιθέατρο λίγες ώρες πριν τα επίσημα εγκαίνιά του.
Πληροφορίες του protothema.gr θέλουν την Επιτροπή να επιχείρησε να πάρει έγκριση από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων στο παρά πέντε, και συγκεκριμένα την Πέμπτη ενώ το θέμα τους δεν είχε συμπεριληφθεί καν στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης, η οποία καταρτίζεται και ανακοινώνεται αρκετές μέρες πριν. Την ίδια στιγμή, αν και χωρίς έγκριση, οι εργασίες για το στήσιμο του υπαίθριου αμφιθεάτρου όχι μόνον είχαν ξεκινήσει αλλά κόντευαν να ολοκληρωθούν.
Όπως φαίνεται, όλα έγιναν με μεγάλη καθυστέρηση εξ ου και το «ναυάγιο». Η πρώτη ανακοίνωση της δημιουργίας του αμφιθεάτρου και του φεστιβάλ που επρόκειτο να φιλοξενήσει έγινε μόλις πριν από λίγες ημέρες, στις 10 Ιουνίου, συνοδευόμενη από μια φωτογραφία – μακέτα η οποία απεικόνιζε τη σκηνή και επίπεδες σειρές με κερκίδες. Αντ’ αυτού όσοι περνούσαν από την Βασιλίσσης Όλγας έβλεπαν ένα ψηλό σιδερένιο τείχος που κάλυπτε ολοκληρωτικά την πρόσοψη του Ζαππείου Μεγάρου και δυσχέραινε την ελεύθερη πρόσβαση στον χώρο. Οι αντιδράσεις, που διαδόθηκαν μέσω social media, ήταν επί της ουσίας εκείνες που οδήγησαν στο να κινηθούν οι διαδικασίες για το άμεσο ξήλωμα.

































































































