Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Invalid date °C  

Οι αλλαγές που έρχονται από το 2024 στα σούπερ μάρκετ – Τι σχεδιάζουν οι μεγάλες αλυσίδες

supermarket 2

Advertisement

Σε νέες επενδύσεις που αφορούν τόσο στην επέκταση του δικτύου τους και την ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων όσο και στην περαιτέρω ενίσχυση των logistics και των ψηφιακών καναλιών τους, προχωρούν για το επόμενο έτος οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, εστιάζοντας παράλληλα και σε «πράσινες» επενδύσεις.

Την ίδια στιγμή, παράγοντες του κλάδου «βλέπουν» περαιτέρω συγκέντρωση στην αγορά των σούπερ μάρκετ το επόμενο διάστημα καθώς εκτιμούν ότι οι αντοχές μικρότερων αλυσίδων εξασθενούν και σταδιακά θα εξαντληθούν μέσα στο χρηματοοικονομικό περιβάλλον που διαμορφώνεται. Με αποτέλεσμα, εκτιμούν, τα επόμενα χρόνια να παραμείνουν στον κλάδο, λίγοι και μεγαλύτεροι «παίκτες».

Άλλωστε στελέχη μεγάλων αλυσίδων έχουν εκφράσει πως είναι «ανοιχτοί» σε εξαγορές μικρότερων, εφόσον υπάρξουν κατάλληλες συνθήκες. Κάτι το οποίο έδειξαν και οι κινήσεις που έγιναν κυρίως το 2022 και στις αρχές του 2023, με εξαγορές αλυσίδων της περιφέρειας από «μεγάλους» της αγοράς. Παράλληλα, το ενδιαφέρον επιχειρήσεων του κλάδου φαίνεται πως προσελκύει και ευρύτερα ο τομέας του λιανεμπορίου.

Αυτά αναμένονται μέσα στο 2024

Λίγο πριν το κλείσει το 2023, δύο μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, η ΑΒ Βασιλόπουλος και η Μασούτης ολοκλήρωσαν σημαντικές επενδύσεις με το άνοιγμα δύο μεγάλων καταστημάτων τους στην Αττική.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος στο τέλος του Νοεμβρίου εγκαινίασε το νέο της κατάστημα 2.800 τ.μ στην Κηφισίας, κοντά στον κόμβο Αμαρουσίου ολοκληρώνοντας μία επένδυση ύψους 12 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή στο πλάνο της εταιρείας είναι η ανακαίνιση των μεγάλων σούπερ μάρκετ του δικτύου της, με πρώτο, το μεγαλύτερο που διαθέτει, στην περιοχή του Ελληνικού, που ήδη ολοκληρώθηκε. Με την έναρξη του 2024 εκτιμάται πως θα ανοίξει τις πόρτες του και το κατάστημα που δημιουργεί η ΑΒ Βασιλόπουλος – το πρώτο- στο Άγιον Όρος και συγκεκριμένα στις Καρυές της Χαλκιδικής. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα έχει ανακοινώσει συνολικές επενδύσεις ύψους 181 εκατ. ευρώ για την τριετία 2023-2025, προγραμματίζοντας συνολικά 198 νέα καταστήματα (16 εταιρικά και 182 franchise).

Από την πλευρά της, η Μασούτης εγκαινίασε στις αρχές Δεκεμβρίου το πρώτο Grand Μασούτης στην Αττική, κατάστημα άνω των 2.000 τ.μ στη Γλυφάδα, επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης, μία επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία σχεδιάζει προς το τέλος του 2024 το άνοιγμα ενός ακόμη Grand Μασούτης στην Αττική και συγκεκριμένα στις Τρεις Γέφυρες. Πρόκειται για μια επένδυση το συνολικό ύψος της οποίας θα φτάσει περί τα 40 εκατ. καθώς περιλαμβάνει, ταυτόχρονα με τη δημιουργία του σούπερ μάρκετ και οικιστικό project, με πρόβλεψη για 110 διαμερίσματα που θα αναπτυχθούν πάνω από το κατάστημα. Παράλληλα η Μασούτης, εντός του 2024 αναμένεται να ανοίξει ακόμη10-12 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Σημειώνεται πως το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει κάθε χρόνο περί τα 20-22 εκατ. για οργανική ανάπτυξη, χωρίς σε αυτό να υπολογίζονται ενδεχόμενες εξαγορές.

Η Σκλαβενίτης διατηρεί σταθερό το ύψος των ετήσιων επενδύσεών της κοντά στα 60 εκατ. ευρώ και εστιάζει στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού της καναλιού αλλά και του τομέα των logistics, όπως επίσης και ανακαίνιση των καταστημάτων του δικτύου της.

Η Lidl Hellas υλοποιεί για την επόμενη τριετία νέες επενδύσεις ύψους 120 εκατ. ευρώ δίνοντας κυρίως έμφαση σε logistics αλλά και σε νέα καταστήματα στο δίκτυό της.

Για τον όμιλο Μetro ΑΒΕΕ (Μy Market), τέλος, το πλάνο των επενδύσεων για την περίοδο 2023 – 2026 φτάνει τα 280 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 50 εκατ. ευρώ αφορούσαν στο 2023. Αναμένεται να κατευθυνθούν, μεταξύ άλλων, στην ενίσχυση του δικτύου με νέα καταστήματα, στη δημιουργία νέου κέντρου logistics στον Ασπρόπυργο αλλά και σε «πράσινες» επενδύσεις που περιλαμβάνουν και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε καταστήματα και κέντρα διανομής.

Advertisement

Δείτε επίσης

Advertisement

ADVERTISEMENT​

Advertisement

Advertisement