Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Invalid date °C  

Τα 2 νέα «όπλα» που ρίχνονται στην μάχη για την ακρίβεια

akriveia supermarket plithorismos

Advertisement

Δύο νέα μέτρα αναμένεται να ισχύσουν σταδιακά το επόμενο διάστημα στα σούπερ μάρκετ με στόχο όχι απλά να συγκρατηθούν οι τιμές αλλά να μειωθούν και σε αρκετά βασικά αγαθά, όπως είναι τα τρόφιμα. Το πρώτο μέτρο αφορά τις αλλαγές στις εκπτώσεις και στις προσφορές που γίνονται από τα σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές. Το δεύτερο τις προθεσμίες πληρωμής των προμηθευτών από τα σούπερ μάρκετ και γενικότερα από τους λιανέμπορους.

Την ίδια στιγμή που το υπουργείο Ανάπτυξης αποκτά δύο νέα «όπλα» στην μάχη κατά της ακρίβειας, εξετάζεται η «απόσυρση» του μέτρου  αναφορικά με την υποχρέωση που έχουν λιανέμποροι αλλά και προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα με περιθώριο κέρδους το οποίο δεν θα είναι μεγαλύτερο από αυτό με τα οποία τα διέθεταν τον Δεκέμβριο του 2021, οπότε και είχε ξεκινήσει η ενεργειακή κρίση.

Από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος ασκεί πιέσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στις βιομηχανίες τροφίμων και τις πολυεθνικές να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος, ώστε να διατηρηθεί και το επόμενο διάστημα ο χαμηλός πληθωρισμός στα τρόφιμα και στα βασικά είδη διαβίωσης. Ταυτόχρονα, ο Τ. Θεοδωρικάκος τόνισε ότι «πιέζουμε και αναμένουμε με ελέγχους οι οποίοι θα ενταθούν, περισσότερες πραγματικές εκπτώσεις και προσφορές και όχι παραπλανητικές».

Αλλάξουν οι προσφορές

Όμως ο μεγάλος στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να διορθωθούν χρόνιες παθογένειες της ελληνικής αγοράς, προκειμένου να βελτιωθεί ο ανταγωνισμός και κατ’ επέκταση να μειωθούν οι τιμές σε βασικά αγαθά. Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόζονται αυτές τις ημέρες σταδιακά από τα σούπερ μάρκετ οι αλλαγές στον τρόπο που κάνουν τις εκπτώσεις και τις προσφορές.

Στόχος μέσα από την εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας είναι οι προσφορές και οι εκπτώσεις να είναι πιο ξεκάθαρες και πιο «ειλικρινείς». Για παράδειγμα οι προσφορές 1+1 δώρο, 2+1 δώρο, 5+1 δώρο, και όσες προωθητικές ενέργειες περιλαμβάνουν δωρεάν προϊόν με την αγορά κάποιων άλλων θα συνεχίσουν να υφίστανται. Ωστόσο οι εταιρείες που θα πραγματοποιούν αυτές τις προσφορές θα πρέπει να διαθέτουν στα ράφια των καταστημάτων τα προϊόντα ως ξεχωριστή μονάδα.

Επίσης αλλαγές θα υπάρξουν και στις προωθητικές ενέργειες που περιλαμβάνουν έκπτωση στην τιμή. Για παράδειγμα εάν ένα προϊόν πωλείται με έκπτωση 30 λεπτά, η έκπτωση αυτή θα πρέπει να είναι με βάση την προηγούμενη τιμή που ίσχυε τις τελευταίες 30 ημέρες.

Από τη ρύθμιση αυτή θα εξαιρούνται και τα νωπά και ευαλλοίωτα προϊόντα και τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά, κρέατα, θαλασσινά, φρέσκα γάλατα, τυριά και γιαούρτια, τα οποία από τη φύση τους ή στο στάδιο της μεταποίησης ενδέχεται να καταστούν ακατάλληλα προς πώληση εντός 30 ημερών.

Μειώνονται οι προθεσμίες πληρωμής

Την ίδια στιγμή στο υπουργείο Ανάπτυξης συζητούν όλα τα μέτρα που μπορούν να παρθούν προκειμένου διορθωθούν διαχρονικές παθογένειες του παρελθόντος,. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η θέσπιση ενός μέτρου, το οποίο θα περιορίζει σημαντικά τις προθεσμίες πληρωμής των προμηθευτών είτε είναι από τα σούπερ μάρκετ είτε είναι από άλλους αγοραστές.

Ένα μέτρο που προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έτσι ώστε όλες οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθος τους να μπορούν να έχουν ίσους όρους αντιμετώπισης στο θέμα των πληρωμών από τους αγοραστές. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό που συζητείται είναι η προθεσμία για την πληρωμή βασικών αγαθών όπως είναι τα τρόφιμα να γίνεται σε 30 ημέρες.

Advertisement

Δείτε επίσης

Advertisement

ADVERTISEMENT​

Advertisement

Advertisement