Η μη εφαρμογή της «τεχνικής λύσης» θα σήμαινε παράβαση καθήκοντος, όπως ανέφερε στην κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ ο πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μάκης Βορίδης, ενώ εξήγησε τους λόγους για τους οποίους ζήτησε την παραίτηση του τότε επικεφαλής του Οργανισμού, Γρηγόρη Βάρρα.
Στην εισαγωγική τοποθέτησή του στην εξεταστική επιτροπή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο κ. Βορίδης παρέθεσε το «ουσιαστικό θεσμικό έργο» που υλοποιήθηκε κατά τη θητεία του στο ΥΠΑΑΤ, σημειώνοντας ότι αυτή η περίοδος συνδέθηκε με σημαντικές μεταρρυθμίσεις και εκσυγχρονιστικές παρεμβάσεις στον πρωτογενή τομέα. Αναφέρθηκε στον νέο νόμο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, στην ενίσχυση και οργάνωση των Διεπαγγελματικών Οργανώσεων, στις αποφάσεις για την αμπελουργία και τα δικαιώματα αμπέλου, στη θωράκιση της αγοράς απέναντι στις ελληνοποιήσεις, στο νέο πλαίσιο για τα Διαχειριστικά Σχέδια Βόσκησης, στην ίδρυσης της ΕΘΕΑΣ καθώς και στη διαπραγμάτευση για τη νέα ΚΑΠ.
Τόνισε τις παρεμβάσεις για τη μείωση του κόστους παραγωγής, τις φορολογικές ελαφρύνσεις, την επιτυχή αντιμετώπιση ζωονόσων, κυρίως της πανώλης των χοίρων, τον εκσυγχρονισμό των ελεγκτικών μηχανισμών και τη διαπραγμάτευση της Νέας ΚΑΠ, τη νομοθεσία για τους εργάτες γης, τη στήριξη των αγροτών εν μέσω κορωνοϊού, τη σημαντική απορροφητικότητα ευρωπαϊκών πόρων που συνέβαλαν συνολικά στη σταθεροποίηση και αναβάθμιση του αγροτικού τομέα.
Στην κατάθεσή του αντέκρουσε τα περί «παράνομων πρακτικών» και ότι δήθεν λειτούργησε ως «εκπρόσωπος συμφερόντων»,επεσήμανε, δε, ότι σε καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του εφάρμοσε απαρέγκλιτα την κυβερνητική πολιτική για τον πρωτογενή τομέα. Συγκεκριμένα δήλωσε:
Το συμφωνώ» της τεχνικής λύσης
Η «τεχνική λύση» δεν αποτελεί επιλογή του 2019 ή του 2020 αλλά διοικητική πρακτική που εφαρμόζεται σταθερά από το 2015. Ο κ. Βορίδης παρέθεσε ότι η τεχνική λύση αποτελεί βάσει του υφιστάμενου νομικού πλαισίου τη μοναδική νόμιμη διαδικασία για τη διοικητική κατανομή επιλέξιμων δημόσιων βοσκοτόπων, ώστε να ενεργοποιούνται δικαιώματα και να λαμβάνουν οι κτηνοτρόφοι τις ενισχύσεις που δικαιούνται. Κατέθεσε, δε, έγγραφα από τα οποία προκύπτει η εφαρμογή της τεχνικής λύσης πριν και μετά τη θητεία του.
Επίσης, υπογράμμισε ότι η τεχνική λύση ήταν, είναι και παραμένει νόμιμο εργαλείο για την κατανομή των δημόσιων βοσκοτόπων μέχρι την ολοκλήρωση των Διαχειριστικών Σχεδίων Βόσκησης, όπως ρητά ορίζει ο νόμος. Αυτό το πλαίσιο εφαρμόστηκε πριν, κατά και μετά τη θητεία του. Η αμφισβήτησή της ως «μη σύννομης» δεν εδράζεται σε πραγματικά δεδομένα.







































































































