Μια πρόσφατη μελέτη της RetailX, που παρουσιάστηκε από το Internet Retailing, αποκάλυψε ότι από τις 1.000 μεγαλύτερες διαδικτυακές επιχειρήσεις στην Ευρώπη, μόνο το 49% έχει έδρα στην ήπειρο. Το υπόλοιπο 51% εδρεύει εκτός Ευρώπης, κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι μη ευρωπαϊκές εταιρείες κυριαρχούν στην επισκεψιμότητα, προσελκύοντας το 74% του συνολικού διαδικτυακού κοινού.
Μεταξύ αυτών των εταιρειών περιλαμβάνονται κολοσσοί όπως οι Amazon, eBay, Alibaba, Shein και Temu, που έχουν καταφέρει να διεισδύσουν στην ευρωπαϊκή αγορά με εντυπωσιακή ταχύτητα.
Η έκθεση τονίζει την αυξανόμενη επιρροή τους, αλλά δεν παρέχει λεπτομέρειες για το μερίδιο τους στα συνολικά έσοδα. Οι πλατφόρμες αγορών (marketplaces) διαδραματίζουν επίσης κρίσιμο ρόλο, καθώς πολλοί καταναλωτές τις χρησιμοποιούν ως μηχανές αναζήτησης προϊόντων. Στην Ευρώπη, λειτουργούν περίπου 400 πλατφόρμες D2C και πάνω από 250 B2B. Αυτή η πληθώρα διαδικτυακών αγορών παρέχει τεράστιες ευκαιρίες τόσο για επιχειρήσεις όσο και για καταναλωτές.
Επιπλέον, η μελέτη της RetailX αποκάλυψε ότι το 54% των κορυφαίων ευρωπαϊκών εμπόρων παρέχει επιλογή παραλαβής από το κατάστημα (click & collect), αναδεικνύοντας την αυξανόμενη σημασία αυτής της υπηρεσίας.