Η Πάτρα βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας, καθώς μεγάλα έργα μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, νέοι διαγωνισμοί προκηρύσσονται, ενώ σημαντικά ακίνητα αλλάζουν ιδιοκτησία. Την ίδια στιγμή, άλλα φιλόδοξα σχέδια φαίνεται να εγκαταλείπονται οριστικά, φέρνοντας προβληματισμό για την κατεύθυνση της ανάπτυξης στην πόλη.
Η «Patradise Mega Yacht Marina» φέρνει επενδύσεις αλλά και αντιδράσεις
Ξεχωρίζει το project της νέας μαρίνας «Patradise Mega Yacht Marina», με χρηματοδότηση 12,5 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η μαρίνα αναμένεται να φιλοξενήσει έως 212 γιοτ, δημιουργώντας περίπου 300 νέες θέσεις εργασίας και ενισχύοντας τον θαλάσσιο τουρισμό της περιοχής. Ωστόσο, το έργο έχει προκαλέσει ενστάσεις, με τον δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, να καταγγέλλει ότι η κρατική στήριξη διοχετεύεται σε ιδιωτικά συμφέροντα, την ώρα που η υπάρχουσα μαρίνα παραμένει σε παρακμή. Από την άλλη πλευρά, ο ΟΛΠΑ υπερασπίζεται το έργο, παρουσιάζοντας αναλυτικά τα οφέλη για την τοπική οικονομία.
Κρουαζιέρα και επενδύσεις στο λιμάνι της Πάτρας
Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες υποπαραχώρησης τμημάτων του λιμανιού της Πάτρας για τη δημιουργία τερματικών σταθμών κρουαζιέρας. Ο διαγωνισμός έχει ήδη κινήσει το ενδιαφέρον επενδυτών και σύντομα οι προεπιλεγμένοι υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές.
Ρηγανόκαμπος: Από υποβάθμιση σε πράσινη ανάσα
Σημαντικό βήμα για την αστική ανάπλαση αποτελεί η παραχώρηση του Ρηγανόκαμπου στον Δήμο Πατρέων. Αντί του αρχικά προγραμματισμένου θεάτρου, λόγω ακατάλληλων εδαφικών συνθηκών, ο χώρος θα μεταμορφωθεί σε ένα νέο πάρκο, με παρεμβάσεις ήπιας ανάπλασης και ίδιους πόρους του Δήμου.
Χαρτοποιία Λαδόπουλου: Το μεγαλύτερο ΣΔΙΤ έργο στην τοπική αυτοδιοίκηση
Ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα είναι η ανάπλαση του παλαιού εργοστασίου της Χαρτοποιίας Λαδόπουλου. Το έργο, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, προβλέπει τη δημιουργία ενός πολυχρηστικού συγκροτήματος με διοικητικές, πολιτιστικές και εκπαιδευτικές χρήσεις, αναβαθμίζοντας το παραλιακό μέτωπο της Πάτρας.
Στάση στο σιδηρόδρομο: Η υπογειοποίηση ακυρώνεται
Την ίδια ώρα, το μεγάλο έργο της υπογειοποίησης του σιδηροδρόμου φαίνεται να οδεύει προς οριστική εγκατάλειψη. Μετά την απόρριψη της πρότασης χρηματοδότησης από την Ε.Ε., το σχέδιο των 477 εκατ. ευρώ μπαίνει στο συρτάρι, ενώ εξετάζεται εναλλακτικά η αναβάθμιση της υπάρχουσας προαστιακής γραμμής. Ο Οργανισμός αναζητά ήδη τεχνικό σύμβουλο για την εκπόνηση νέου συγκοινωνιακού μοντέλου.
Ένα κρίσιμο σταυροδρόμι για την Πάτρα
Η Πάτρα βαδίζει σε μια κρίσιμη καμπή: νέα έργα φιλοδοξούν να αλλάξουν την όψη της πόλης, την ώρα που κάποια φιλόδοξα σχέδια εγκαταλείπονται, γεννώντας ερωτήματα για το μέλλον της αστικής ανάπτυξης και των υποδομών της.