Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Invalid date °C  

Από το πάτωμα του κομμωτηρίου… στην ντουλάπα μας: Εταιρεία σχεδιάζει ρούχα από ανθρώπινες τρίχες!

Advertisement

Ένα μάλλινο παλτό και τα μαλλιά της κεφαλής μας έχουν περισσότερα κοινά απ’ ό,τι νομίζετε: όχι μόνο βοηθούν στη διατήρηση της θερμότητας του σώματος, αλλά και τα δύο είναι κατασκευασμένα από ίνες κερατίνης. Τώρα, μια ολλανδική startup διερωτάται γιατί το ένα φοριέται και το άλλο σπαταλιέται.

Η Human Material Loop ελπίζει να μεταμορφώσει τη βιομηχανία της μόδας μετατρέποντας τις ανθρώπινες τρίχες σε ύφασμα. Μέχρι στιγμής, έχει κατασκευάσει πρωτότυπα παλτών, πουλόβερ και σακακιών από ανθρώπινες τρίχες, με την ελπίδα ότι μια μέρα, οι εταιρείες ένδυσης θα αγοράσουν ρολά από το εναλλακτικό υλικό της για τα δικά τους σχέδια.

Η συνιδρύτρια της εταιρείας, Zsofia Kollar, είχε από καιρό γοητευτεί από τις δυνατότητες της ανθρώπινου μαλλιού ως ύφασμα. Όταν χτύπησε η πανδημία του Covid-19, αντιμετώπισε κρίση ταυτότητας ως σχεδιάστρια και αποφάσισε να διορθώσει το ζήτημα των αποβλήτων της βιομηχανίας μαλλιών.

Κάθε λεπτό, τα κομμωτήρια στις ΗΠΑ και τον Καναδά παράγουν 400 κιλά αποβλήτων. Όταν τα μαλλιά διασπώνται χωρίς την παρουσία οξυγόνου, όπως σε μια σακούλα σκουπιδιών που θάβεται σε μια χωματερή, απελευθερώνουν αέρια του θερμοκηπίου που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή.

Σύμφωνα με την Human Material Loop, 72 εκατομμύρια κιλά αποβλήτων ανθρώπινων μαλλιών καταλήγουν κάθε χρόνο σε ευρωπαϊκές χωματερές, βάρος που ισοδυναμεί με το βάρος επτά πύργων του Άιφελ. Οι περισσότερες χώρες καίνε αυτά τα απόβλητα και άλλες εναλλακτικές λύσεις είτε δεν είναι φιλικές προς το περιβάλλον είτε δεν είναι κατάλληλες για να χρησιμοποιηθούν ευρέως.

Η Kollar εξηγεί ότι η χρήση του υφάσματος από ανθρώπινες τρίχες δεν διαφέρει και πολύ από το πλέξιμο ενός πουλόβερ με οποιοδήποτε άλλο υλικό. Οι τρίχες πλέκονται και μετατρέπονται σε μια συνεχή κλωστή για να δημιουργηθεί ένα νήμα, και στη συνέχεια βάφονται με καθαρές χρωστικές ουσίες. Η Human Material Loop προμηθεύεται τα μαλλιά της από κομμωτήρια στην Ολλανδία, το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο.

Το πρώτο πρωτότυπο της εταιρείας ήταν ένα πουλόβερ με αίσθηση που μοιάζει με μαλλί. «Έπρεπε να φτιάξω ένα προϊόν με το οποίο οι άνθρωποι θα μπορούσαν να συσχετιστούν, και το πουλόβερ ήταν ένα από τα πιο εφικτά πρωτότυπα που θα μπορούσαμε να φτιάξουμε, αλλά και το πιο σχετικό», λέει ο Kollar.

Έκτοτε, η εταιρεία έχει δοκιμάσει και άλλα πρωτότυπα, συμπεριλαμβανομένου ενός μπουφάν γεμισμένου με ανθρώπινο μαλλί για να παρέχει θερμική μόνωση, το οποίο δοκίμασε σε δύσκολες συνθήκες κατά τη διάρκεια μιας αποστολής στο Ακονκάγκουα, το ψηλότερο βουνό της Αργεντινής.

Αυτά τα ρούχα δεν είναι διαθέσιμα προς αγορά – ο στόχος είναι η προμήθεια του υλικού για να δουλέψουν με αυτό άλλοι σχεδιαστές και μάρκες. Όταν φτάσει σε μεγαλύτερο όγκο παραγωγής, η τιμή θα είναι ανταγωνιστική με εκείνη του μαλλιού, υποστηρίζει η Kollar.

«Γνωρίζουμε ότι το να φοράμε ανθρώπινο μαλλί στο σώμα μας, δεν είναι κάτι για το οποίο οι περισσότεροι άνθρωποι είναι έτοιμοι ακόμα», λέει η Kollar.

Πιστεύει όμως ότι η ιδέα θα μπορούσε να γίνει αρεστή στο κοινό. Ένα ρούχο από ανθρώπινο μαλλί δεν είναι ελκυστικό ως ιδέα μόνο για την καινοτομία του ή το περιβαλλοντικό του όφελος – οι ανθρώπινες τρίχες είναι ένα απίστευτα ανθεκτικό υλικό, υποστηρίζει.

Advertisement

Δείτε επίσης

Advertisement

ADVERTISEMENT​

Advertisement

Advertisement