Της Λυδίας Παπακωνσταντίνου
O «ψηφιακός βοηθός» έρχεται να διευκολύνει τη σχέση των Ελλήνων πολιτών με τις υπηρεσίες του δημοσίου. Το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης βάζει ακόμα πιο ενεργά την τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινότητα των πολιτών και είναι η πρώτη προσπάθεια του ελληνικού Δημοσίου να μπει στην «εποχή» του ΑΙ.
Πως θα λειτουργεί ο ψηφιακός βοηθός ;
Τις επόμενες ημέρες με την είσοδό μας στο gov.gr θα μπορούμε να συνομιλήσουμε γραπτά ή φωνητικά με τον ψηφιακό βοηθό, ο οποίος θα μας βοηθά να εντοπίσουμε εύκολα και γρήγορα αυτό ακριβώς που ψάχνουμε ανάμεσα στις 1600 και πλέον διαδικασίες του gov.gr και στις 3.000 διαδικασίες του ΜΙΤΟΣ . Σημειώνουμε ότι αυτή την στιγμή το gοv.gr παρέχει ήδη 1.602 ψηφιακές υπηρεσίες.
Σε 8.301.530 διακριτούς πολίτες, οι οποίοι έχουν εκδώσει ένα τουλάχιστον έγγραφο ή έχουν υποβάλει μία ηλεκτρονική δήλωση μέσω του gov.gr από την έναρξή του μέχρι και τον Οκτώβριο του 2023. Ή αν θελήσουμε να το μεταφράσουμε σε επισκέψεις σε 259.145.465 διακριτές επισκέψεις πολιτών στο gov.gr, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα την έκδοση ενός τουλάχιστον εγγράφου ή την υποβολή μιας ηλεκτρονικής δήλωσης.
Στόχος της κυβέρνησης είναι στο gov.gr στο άμεσο μέλλο να μπορούμε να βρούμε ψηφιακά οποιαδήποτε από τις σχεδόν 5000 διαδικασίες του δημοσίου από την οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού μας, έχοντα μάλιστα και την καθοδήγηση του ψηφιακού βοηθού.
Ήδη, όπως σημειώνουν πηγές του υπουργείου , έχουν γίνει σημαντικά βήματα στη ψηφιοποίηση του κράτους, με αποτέλεσμα στη διάρκεια του 2022 να μειωθούν οι επαφές των πολιτών με το κράτος κατά 1,2 δις. φορές και η προσπάθεια συνεχίζεται.







































































































