Στον ανακριτή τη Δευτέρα ο συμβασιούχος σταθμάρχης • Πληροφορίες για νέα πρόσωπα στο «κάδρο» των διώξεων • Παραμένουν τα προβλήματα στο δίκτυο.
Τη στιγμή που η δικογραφία της υπόθεσης που αφορά στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη εμπλουτίζεται συνεχώς, οι δύο σταθμάρχες –που κατηγορούνται μαζί με τον επιθεωρητή για την τραγωδία– καλούνται να απολογηθούν ενώπιον του αρμόδιου εφέτη ανακριτή. Οι δύο σταθμάρχες (ο συμβασιούχος και ο αρχαιότερος σταθμάρχης) ήταν βάρδια το απόγευμα της μοιραίας μέρας και φέρονται να εγκατέλειψαν νωρίτερα το πόστο τους.
Η απολογία του συμβασιούχου σταθμάρχη έχει οριστεί για τη Δευτέρα (27/3/2023), του αρχαιότερου σταθμάρχη για την Τρίτη (28/3/2023), ενώ την Πέμπτη αναμένεται να απολογηθεί και ο επιθεωρητής. Σε βάρος και των τριών, έχουν ασκηθεί διώξεις για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος, με ποινές από 10 χρόνια έως ισόβια, ενώ βαρύνονται και με κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή.
Τι θα υποστηρίξουν
Οι δύο άνδρες, οι οποίοι πριν από μία εβδομάδα, όταν και βρέθηκαν πρώτη φορά στο γραφείο του ειδικού εφέτη ανακριτή δήλωσαν συγκλονισμένοι από το τι συνέβη το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη, αναμένεται να αρνηθούν στις απολογίες τους τις κατηγορίες που τους αποδίδονται, ισχυριζόμενοι, ο μεν πρώτος ότι ήταν ενισχυτικός ο ρόλος του και ο αρχαιότερος σταθμάρχης ότι ακόμη κι αν έφυγε νωρίτερα, το τρένο έφτασε στον σταθμό της Λάρισας στις 23.02, δηλαδή δύο λεπτά μετά τη λήξη της κανονικής του βάρδιας.
Σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει ο 59χρονος σταθμάρχης –ο οποίος έχει προφυλακιστεί για την υπόθεση και βρίσκεται στις φυλακές Λάρισας– οι κατηγορούμενοι έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους: συγκεκριμένα ο ένας 50 λεπτά και ο άλλος 40 λεπτά νωρίτερα.
→ Την περασμένη Πέμπτη κατέθεσαν ενώπιον του εφέτη ανακριτή Λάρισας ο πρόεδρος των μηχανοδηγών και ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου, οι οποίοι, σύμφωνα με τις πληροφορίες, διέλυσαν το κυβερνητικό αφήγημα περί τηλεδιοίκησης στον σταθμό της πόλης: ένα επιχείρημα-μύθευμα πάνω στο οποίο έχει επενδύσει πολλά το Μαξίμου εδώ και αρκετές ημέρες, προκαλώντας την κοινωνία και εγείροντας σφοδρές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση. Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών κατέθετε επί μιάμιση ώρα και προσκόμισε όλα τα έγγραφα και τα εξώδικα που είχαν στείλει οι εργαζόμενοι για την επικινδυνότητα των σιδηροδρομικών δικτύων εδώ και πολύ καιρό, ενώ και ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου επισήμανε ότι δεν υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λάρισας, υποστηρίζοντας ότι από το 2000 και μετά θα έπρεπε να έχουν γίνει πάρα πολλά έργα που να συντείνουν όλα στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου, τα οποία όμως δεν έγιναν.
Αναμένονται νέες διώξεις
Τα στοιχεία που προκύπτουν καθημερινά φέρεται να ανοίγουν τη βεντάλια των ατόμων που θα διαβούν την πόρτα του ανακριτή μέσα στις επόμενες ημέρες, καθώς πληροφορίες κάνουν λόγο για νέα πρόσωπα που θα μπουν στο «κάδρο» των διώξεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο μικροσκόπιο των αρχών φέρεται να βρίσκονται ακόμα και ανώτερα στελέχη του ΟΣΕ.
Σημειώνεται ότι στην ογκώδη δικογραφία των 185 σελίδων, φέρεται να προστέθηκε και το ήδη γνωστό πολυσέλιδο πόρισμα των επιθεωρητών της αρχής Διαφάνειας για τις ελλείψεις και τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και την πορεία της επίμαχης σύμβασης 717. Το εν λόγω πόρισμα συντάχθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου του 2021.
→ Την ίδια στιγμή, συγγενείς θυμάτων βάζουν δικούς τους πραγματογνώμονες και τεχνικούς συμβούλους, τονίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο επιθυμούν να συμβάλλουν στην πλήρη διερεύνηση της τραγωδίας. Υπογραμμίζουν ταυτόχρονα, πως δεν αμφισβητούν τους ήδη διορισμένους πραγματογνώμονες.