Σε λειτουργία τέθηκε η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών, με στόχο τη βελτίωση της σχέσης κράτους–πολίτη. Μέσα από ένα εύχρηστο σύστημα, οι πολίτες μπορούν πλέον να εκφράσουν την άποψή τους για υπηρεσίες του Δημοσίου, συμβάλλοντας στη βελτίωση της καθημερινότητας και την αντιμετώπιση παθογενειών που ταλαιπωρούν διαχρονικά τη δημόσια διοίκηση.
Η νέα πρωτοβουλία, που παρουσιάστηκε επίσημα σε ειδική εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου, φέρει την υπογραφή των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Εντάσσεται στη στρατηγική της κυβέρνησης για την παραγωγή «θετικών ειδήσεων» και συνδέεται άμεσα με την πρόθεσή της να θεσμοθετήσει την αξιολόγηση στο Δημόσιο, στο πλαίσιο της επικείμενης αναθεώρησης του Συντάγματος.
Η αξιολόγηση γίνεται ανώνυμα και προαιρετικά, μέσω ερωτηματολογίου που θα συμπληρώνεται από όσους πολίτες επιθυμούν να αξιολογήσουν την εμπειρία τους. Τα αποτελέσματα θα αναλύονται σε πολλά επίπεδα – από φορείς και περιφέρειες έως και σε επίπεδο δήμου ή ταχυδρομικού κώδικα – ενώ θα λαμβάνονται υπόψη και οι ηλικιακές ομάδες των συμμετεχόντων.
Στη λίστα των υπηρεσιών περιλαμβάνονται τόσο φορείς του κεντρικού κράτους, όπως ο e-ΕΦΚΑ, η ΑΑΔΕ, η ΔΥΠΑ και το Κτηματολόγιο, όσο και υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης: καθαριότητα, φωτισμός, παιδικοί σταθμοί, χώροι πρασίνου, σχολεία, αλλά και πρόνοιες για τα ζώα. Επιπλέον, αξιολόγηση θα γίνεται και για τις ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr και την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.
Για υπηρεσίες με φυσική παρουσία, όπως τα ΚΕΠ, προβλέπεται και εναλλακτικός τρόπος αξιολόγησης: με την αποχώρηση από το γκισέ, ο πολίτης θα λαμβάνει SMS με σύνδεσμο για την υποβολή αξιολόγησης.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, τα δεδομένα θα γίνουν προσβάσιμα στους πολίτες και θα οπτικοποιούνται σε διαδραστικούς χάρτες, ώστε να εντοπίζονται άμεσα οι αδυναμίες αλλά και να αναδεικνύονται καλές πρακτικές.