Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Invalid date °C  

Κίνα: Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατανάλωσαν το 2023 ηλεκτρική ενέργεια όσο η Ιρλανδία

Κίνα Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατανάλωσαν το 2023 ηλεκτρική ενέργεια όσο η Ιρλανδία

Advertisement

Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Κίνα κατανάλωσαν τόση ηλεκτρική ενέργεια στους δημόσιους σταθμούς φόρτισης το 2023 όσο ολόκληρη η χώρα της Ιρλανδίας. Η συγκεκριμένη ανάλυση αφορούσε ηλεκτρική ενέργεια που δαπανήθηκε αποκλειστικά από τους δημόσιους ταχυφορτιστές και αφορούσε αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και plug-in υβριδικά. Η ενεργειακή ποσότητα ανήλθε σε 35 τεραβατώρες, ενώ η φετινή ενεργειακή κατανάλωση αναμένεται να φθάσει τις 52 τεραβατώρες, υπερβαίνοντας με αυτή την τιμή την αντίστοιχη ενεργειακή ζήτηση της Ελλάδας.

Η πρόσφατη ανάλυση του Bloomberg NEF (BNEF) έδειξε ότι τα ενεργειακά δεδομένα που αφορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα και έχουν να κάνουν με τους δημόσιους φορτιστές βρίσκονται ήδη σε σημαντικά επίπεδα ζήτησης, επισημαίνοντας ότι στο μέλλον θα πρέπει να στηριχθεί όλη η υποδομή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η άνοδος της ηλεκτροκίνησης.

Όλα αυτά όταν σήμερα στην Κίνα κυκλοφορούν 20 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, ενώ σύμφωνα με την BNEF στην χώρα τοποθετήθηκαν 890.000 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης.

Advertisement

Δείτε επίσης

Advertisement

ADVERTISEMENT​

Advertisement

Advertisement