Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα κατακλύζεται από επώνυμα προϊόντα που συνδυάζουν λειτουργικότητα, διαχρονικότητα και μόδα.
Σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), η αγορά προτιμά κλασικές επιλογές όπως τα Crocs και Birkenstock, αλλά στρέφεται και προς ανερχόμενα brands όπως τα αθλητικά παπούτσια On και τα μπουφάν Helly Hansen.
Οι καταναλωτές αναζητούν την καλύτερη τιμή, ποιότητα και χρόνο παράδοσης, ενώ τα e-shops ανταποκρίνονται δυναμικά. Προτιμήσεις και συμπεριφορές των καταναλωτών
Ο Απρίλιος παρουσίασε αυξομειώσεις στις αγορές, με το δεύτερο Σαββατοκύριακο να ξεχωρίζει σε αποδόσεις. Η ζήτηση μειώθηκε στις αρχές Μαΐου λόγω των εορτών του Πάσχα, με σταδιακή αύξηση στη συνέχεια. Ο Ιούνιος ξεκίνησε υποτονικά αλλά σημείωσε σταθεροποίηση στα μέσα του μήνα. Το κοινό που κυριαρχεί είναι γυναίκες, κυρίως ηλικίας 25-34, και η πλειονότητα των αγορών γίνεται μέσω κινητών συσκευών.
Επώνυμα προϊόντα στο προσκήνιο
Τα Crocs, με την επαναστατική τους τεχνολογία και το ιδιαίτερο στυλ, παραμένουν δημοφιλή, ειδικά στη γενιά Z. Τα Birkenstock, με τις ρίζες τους στον 18ο αιώνα, συνεχίζουν να εξελίσσονται, από τα υποδήματα των χίπις σε αγαπημένα της μόδας. Η On, η οποία ιδρύθηκε από έναν πρωταθλητή Ironman, έχει καθιερωθεί με την καινοτομία και τον βιώσιμο σχεδιασμό της. Τέλος, τα μπουφάν Helly Hansen, με πάνω από 140 χρόνια ιστορίας, προσφέρουν ανθεκτικότητα και αξιοπιστία για τις δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Αυτές οι επιλογές δείχνουν πως οι Έλληνες καταναλωτές αναζητούν επώνυμα, ποιοτικά και λειτουργικά προϊόντα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, συνδυάζοντας το τοπικό με το παγκόσμιο στοιχείο της μόδας.
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) έχει δημιουργήσει μια σειρά από Market Industry Reports για το E-commerce, έχοντας ως στόχο να βοηθήσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν ένα σημείο αναφοράς της αγοράς που δραστηριοποιούνται μέσα από συγκεκριμένα metrics & KPIs.
Τα reports παρέχουν μια επισκόπηση του κλάδου του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και συγκεκριμένα περιλαμβάνουν τάσεις και προοπτικές, απόδοση και προβλέψεις για τα μεγάλα verticals του Ηλεκτρονικού Εμπορίου για την Ελλάδα, εξετάζοντας συγκεκριμένες εμπορικές περιόδους.
Στόχος αυτών των reports είναι να σκιαγραφήσουμε τη δυναμική της αγοράς στην υπό εξέταση περίοδο παρατηρώντας δείκτες όπως τη μέση επισκεψιμότητα των top e-shops του χώρου, χαρακτηριστικά πελατών , αποδοτικά marketing κανάλια, top search terms τα οποία θα βοηθήσουν σημαντικά τα ηλεκτρονικά καταστήματα στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς τους και στην χάραξη και επαναξιολόγηση της στρατηγικής και των προτεραιοτήτων τους.
Τα Market Industry Reports για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο του GR.EC.A επικεντρώνονται στα παρακάτω verticals:
- Fashion
- Technology
- Pharmacy
- Home
- Athleisure
- Cosmetics
To τέταρτο κύμα από τα reports που λανσάρονται είναι ένα “ιστορικό” report που αφορά την πορεία της αγοράς το δεύτερο τρίμηνο του 2024 και συγκεκριμένα από 01/04/2024 έως 30/06/2024.
Μεγάλο ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο set των reports έχει η διαφορετική εικόνα που παρουσιάζει ο κάθε κλάδος την υπο εξέταση περίοδο.
Πιο συγκεκριμένα:
- Ο κλάδος του Fashion συνεχίζει να παρουσιάζει τα υψηλότερα CPC συγκριτικά με τα υπόλοιπα industries, ενώ τα μέσα κόστη είναι ιδιαίτερα αυξημένα τον Ιούνιο αλλά και τον Απρίλιο.
- Technology: Ο Ιούνιος έχει την καλύτερη απόδοση σε επίπεδο τριμήνου, ιδιαίτερα στο πρώτο μισό του μήνα.
- Το Pharmacy και σε αυτό το τρίμηνο, όπως και στο προηγούμενο, όλα τα Σαββατοκύριακα του μήνα παρουσιάζουν τη χαμηλότερη απόδοση συγκριτικά με τις υπόλοιπες μέρες. Είναι το μοναδικό industry που συμβαίνει αυτό.
- Ο κλάδος των Cosmetics εμφανίζει την καλύτερη πορεία για τον Απρίλιο και τις πρώτες μέρες του Μαΐου.
Μπορείτε να βρείτε τα reports ΕΔΩ.